משתמשים בביצועים מוסיקאלים

מוסיקה ישראלית – היא המוסיקה שלנו ! החל מהזמר העברי הקלאסי (שירי זעירא, סמבורסקי, נרדי, עמירן ועוד…) דרך הזמר העברי ה”חדש” ( נעמי שמר, משה וילנסקי, סשה ארגוב ועוד…) דרך ה”רוק” הישראלי ועד לזמר הישראלי הים תיכוני – היא מוסיקה המושמעת ונשמעת על ידי כל מדי יום ברדיו, בטלוויזיה, בבתי עסק, במסעדות, בבתי קפה, במרכזי קניות, באוטובוסים והיכן לא.

כדאי לזכור, כי בהקלטות של המוסיקה הזאת השתתפו נגנים ישראליים, הזכאים על פי חוק זכויות מבצעים ומשדרים, התשמ”ד – 1984 לקבל תמורה (תמלוגים) עבור השידור, ההשמעה וההצגה (במקרה של קטעי וידיאו, סרטי קולנוע ישראליים וכיו”ב) של נגינתם שהוקלטה.

עמותת עילם הוקמה על ידי צבור המוסיקאים המבצעים הישראלי כשתפקידה לגבות מכל המשתמשים בביצועיהם – המוגנים על פי החוק הנ”ל – תשלום עבור השימוש.

עילם היא עמותה שלא למטרת רווח המתנהלת על ידי מוסיקאים למען המוסיקאים והיא רואה בעידוד השימוש במוסיקה הישראלית בכל אמצעי התקשורת ובעסקים את אחד מיעדיה העיקריים.

אסור לשכוח, כי המוסיקה הישראלית היא מאושיות התרבות והזהות הישראלית וכל מי שעושה בה שימוש ובהגינותו, משלם לציבור המבצעים תמלוגים עבור השימוש כדרישת החוק – נוטל חלק בעידוד המוסיקה הישראלית, בשימור המסורת המוסיקאלית של כולנו ולא פחות חשוב – במתן תמורה כלכלית הוגנת למבצעים, המסייעת להם להתקיים מעיסוקם.

ציבור המוסיקאים המיוצג על ידי עילם, יחד עם צבור האמנים המבצעים המיוצג על ידי אשכולות, מביע את הוקרתו לבתי עסק המשמיעים מוסיקה ישראלית באופן חוקי ומשלמים תמלוגים עבור השימוש. כאות להוקרה זו, מקבלים בתי עסק אלו את מדבקת “אשכולות-עילם”, אותה הם יכולים להציג בבית העסק לציון תמיכתם בציבור המבצעים הישראלי בפרט ובמוסיקה הישראלית בכלל.

Skip to content