המוסיקה מקדמת את עסקיך

על קיום קשר ישיר בין השמעת מוסיקה לבין גידול בהכנסות ואף שיפור בסביבת העבודה מצביעים מחקרים רבים.

הוכח, כי השמעת מוסיקה במקום העבודה מעודדת את רמת הפעילות בכך שהיא משפרת את סביבת העבודה וההספק של העובדים.

כאשר מדובר בעסק המקיים קשר ישיר עם לקוחות, מסייעת המוסיקה (המתאימה!!!) ליצירת תדמית מושכת יותר.

יעילות השימוש במוסיקה להרגעת לקוחות הנאלצים להמתין לשירות, (מענה טלפוני או סתם המתנה בתור) הוכחה מעל כל ספק. מתברר, כי סבלנותם של בני אדם מתארכת במקומות בהם מושמעת מוסיקה מרגיעה.

בתי עסק רבים משתמשים באופן מודע ומושכל במוסיקה "מרגיעה" בכדי להחזיק בלקוחותיהם זמן ארוך יותר בתוך תחומי העסק ועל ידי כך להגביר את הסיכוי לקניות.

כאשר מתאימים את אופי המוסיקה המושמעת לסוג העסק, משתפרת חווית הקנייה. מחקרים הראו, כי השמעת מוסיקה בעלת מקצב מהיר במסעדות, גורמת לסועדים לסיים את ארוחתם מהר יותר. כן הוכח, כי לקוחות יעדיפו לחזור למסעדה שהאווירה בה נתמכת על ידי מוסיקה המותאמת לאופיה מאשר לבקר במסעדות שאינן משמיעות מוסיקה כלל.

למוסיקה השפעה ישירה על משך הזמן אותו יבלו הקונים בחנות וכן – המוסיקה משמשת גם כגורם המשפיע על תפישת רמת השירות שהקונה מקבל.

ניתן להביא עוד דוגמאות מענפים עסקיים שונים. המסקנה היא אחת – היתרונות שהשמעת מוסיקה יכולה להביא לעסק, באופן כספי ישיר באמצעות עידוד המכירות או ביצירת אווירה אוהדת אצל הלקוחות, שווים הרבה יותר מההוצאה הכספית הכרוכה בתשלום התמלוגים בגין השימוש במוסיקה.

מחקרי דעת קהל בישראל העלו כי קהל הלקוחות הישראלי מעדיף באופן חד משמעי את המוסיקה הישראלית על פני מוסיקה זרה ועל כן בתי עסק המשמיעים מוסיקה ישראלית זוכים ביתרון.

עילם בשיתוף עם אשכולות יצאו ביוזמה חיובית לעידוד עסקים ישראליים להשתמש במוסיקה ישראלית וכל בית עסק המשמיע מוסיקה ישראלית ברשיון, מקבל מדבקה המציינת את תרומתו לציבור האמנים המבצעים בישראל.

Skip to content